Ofte stilte spørsmål / Levering hjem

Levering hjem

Her finner du spørsmål og svar om det du måtte lure på om levering hjem til deg

  • Pakken min står som levert, men jeg kan ikke finne den

    Har du fått beskjed om at en pakke er levert, men du ikke finner den, kan det være lurt å sjekke både postkassen og dørmatten din. Bor du i blokk, ta gjerne en sjekk på naboens dørmatte også.

    Skulle pakken likevel ikke dukke opp, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

  • Jeg er bortreist når pakken skal leveres

    Er du bortreist når en pakke skal leveres, må du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted.

  • Må jeg være hjemme for å ta i mot pakken?

    Vi leverer pakken din om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta i mot eller signere for pakke. Du vil få en SMS rundt kl. 7 morgenen etter at pakken er levert.

  • Jeg har oppgitt feil adresse

    Er pakken allerede sendt fra nettbutikken, må du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted.

    Om pakken ikke er sendt fra nettbutikk ennå, ta kontakt med nettbutikken.

  • Jeg har fått beskjed om at budet ikke kunne finne meg

    Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg. Du vil da motta en SMS eller e-post der du kan gi oss mer informasjon om hvor du bor.

    Sikre også at både døren og postkassen din er merket med navn. Budet vil forsøke å gjøre en ny utlevering påfølgende natt.

    Om du ikke oppgir mer informasjon om leveringspunktet ditt innen kl 21, sender vi pakken til nærmeste utleveringssted.

  • Sporingen sier at pakken er levert til et utleveringssted, men jeg har ikke fått informasjon om å hente den

    Noen ganger kan det ta litt tid fra pakken ankommer utleveringssted, til SMS/e-post blir sendt. Det kan også være lurt å sjekke søppelposten din.

    Skulle du likevel ikke høre noe, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

  • Hvorfor viser sporingen at pakken befinner seg et annet sted enn mitt poststed?

    I noen tilfeller vil det kunne se ut som at pakken er lenger unna, fordi terminalen hvor pakken sist ble behandlet har lokasjon her. Pakken vil likevel bli utlevert til den adressen du har oppgitt.

  • Jeg har mottatt en skadet pakke

    Pakke fra nettbutikk: Om innholdet i pakken er skadet, må du ta kontakt med nettbutikken du bestilte fra, slik at de kan hjelpe deg med erstatning eller en ny vare.

    Pakke fra privatperson / Helthjem Privat: Pakken og pakkens innhold er alltid forsikret av Helthjem, gitt at sendingen ble bestilt på helthjem.no. Ta kontakt med vår kundeservice for erstatning.

    Tips! Legg ved dokumentasjon på innhold og verdi, så går det raskere.

    Du kan også lese våre vilkår her

  • Jeg har fått en rar SMS, epost eller lenke, er dette svindel?

    Om du har fått SMS, e-post eller en lenke som tilsynelatende er fra Helthjem og som virker rar, husk at vi ALDRI vil be om penger, kontoinformasjon eller andre former for betaling fra deg.

    Er du likevel usikker, vær så snill og kontakt kundeservice.

  • Når vil jeg motta pakken min?

    Mange nettbutikker viser estimert leveringstid i utsjekken sin. Så snart pakken er kommet til Helthjem sine terminaler, vil de fleste pakker leveres i løpet av 2-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

    Du kan spore pakken din her!

  • Sporingen har stoppet opp

    Selv om sporingen ikke viser bevegelse, trenger ikke det bety at pakken har stoppet opp. Vanligvis leverer vi pakker i løpet av et par dager, men det kan ta opptil én uke.

    Om sporingen ikke har endret seg etter mer enn 7 dager, ønsker vi at du tar kontakt med kundeservice.